torsdag 31 januari 2008




All ära till vår underbara Himmelska Fader som sände sin enfödde Son Jesus på var och en som tror på honom ska inte fögås utan ha evigt liv. Halleluja.
Jesus har makten både på himmlen och på jorden. Även om det är mörkt på jorden av all ondska så är Jesus världens ljus och han är ett ljus på min stig.
Den som är frälst kan ingen rycka från Guds hand utan han är med oss hela tiden vad vi än möter.
Visst får vi möta svårigheter men inget kan stoppa oss utan Gud har alltid en väg ut ur svårigheterna.


Vi är rättfärdig gjorda i Jesus, vår synd är utblånad och vi är benådade genom Jesus på korset.
Korset där Jesus gav sitt liv för oss, han tog allt på sig. Satan är besegrad för alltid. Jesus vann seger på Golgata över ondskans makt.
Den som Sonen gör fri gör verkligen fri.
Korset är dårskap för världen men för oss är det Guds kraft till frälsning. Halleluja.
Jesus kropp var slagen som ett ny fårad åker. Varje pisk snärt borrade sig in i hans hud på ryggen. Inte bara en vanlig piska utan en boll med taggar som slet av köttet från hans hud.
Ett lidande utan dess like tills han gav upp andan. Detta gjorde han för att han älskade dig och mig.
Guds rena offerlamm blev offrad för dig och mig. Han var ren, utan synd och bara gjorde gott bland människorna på apostlagärningarnas tid och det gör han ännu idag genom den Helige Ande som bor i oss och som är Guds gåva till oss.

Han umgicks med de små i samhället det allra minsta, han botade sjuka tröstade och uppmuntrade, det fanns inget ont i honom.
Jesus är underbar, full av barmhärtighet och nåd.
Han vill upprätta människor även idag, han har räckt ut sina händer för ta emot dig precis som du är.
Denna världen är i den ondes våld men Jesus har segart över honom för alltid.
Så säg Ja till Jesus, han vill att du kommer till Gud och blir omsluten i Guds familj.
Det är nu frälsningens dag är om i morgon vet vi ingenting om.
Det finns ingen större namn än Jesus.
Han är den förste och sista. (Alfa omega) Amen





2 kommentarer:

  1. Amen, som troende känner jag att man verkligen måste beundra Jesus att han gjorde detta offer för oss. Jag känner ödmjukhet och tacksamhet inför detta faktum.

    Tack Mirre för att du tar upp detta ämne!

    SvaraRadera
  2. Började tänka på jesaja 53:3 "Han var föraktad och övergiven av människor,en smärtornas man och förtrogen med lidande,lik en som man skyler ansiktet för, så föraktad att vi räknade honom för intet." Vad han fick genomgå för vår skull det kan vi inte förstå. Men tack Jesus för vad du gjorde för oss människor!/ network

    SvaraRadera