måndag 14 januari 2008

Bibeln Guds ord....Koranen inte samma sak

Ja, nu tror jag att intergrationsministern inte vet vad hos säger.

Koranen och Bibeln "Guds ord" är två skilda saker.
Bibeln är Guds levande ord som är till hjälp för oss att lära känna Gud och att lära oss hur han vill att vi ska vara och leva.
Att ha religionsfrihet handlar inte om att bete sig hur som helst det håller jag med intergrationsministern.
Men jag har inte hört att ärligt kristna som tillhör Jesus dödar i Guds namn och när man säger att man gör något ont i Guds namn , det är att missbruka hans namn.

Tvärtom, vi är kallade till att sprida det goda budskapet om Jesus inte till att göra varandra illa.
Gud är inte sådan Gud utan han är kärlek allt igenom. Men människan har alltid lyckats skylla allting på Gud att det är hans fel eller som nu att det är bibelns fel.

Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde som på var och en som tror på honom ska inte förgås utan ha evig liv.

Jesus gick omkring och predikade, undervisade och helade sjuka och det gör han även idag genom den Helige Ande som bor i oss.
Jesus har kallat oss till att predika evangeliet för alla folk.
Missionsbefallningen: Gå ut till hela världen och gör människor till mina lärljugar.
Att vara Jesus lärljuge innebär inte att man går ut och gör sin nästa något ont utan vi ska ta hand om varandra, be för varandra och glädjas och fröjdas i Jesus.
Jesus manar oss gång på gång att hålla frid och fred med varandra och där Guds Ande är där är frihet.
Även om det skulle bli förföljelse i Sverige mot frälsta " Nu menar jag riktigt ärligt varma kristna som har Jesus Herre i sina liv så kan ingen stoppa oss.
"Om Gud är för oss vem kan då vara emot oss."


Intregrationsministern har rätt när hon säger att man kan inte leva Bibelns grunder till punk och pricka.
Nej, det var bara Jesus som kunde och han var utan synd men vi får inte glömma att vi lever under nåden och Gud vet att vi har många brister.
Den Helige Anden leder oss och lär oss och påminner oss om allt som Jesus sagt.
Det innebär inte att vi ska göra ont eller leva på fel sätt för att vi lever under nåden och göra ont medvetet.
Vi vet att Jesus kommer snart och vi vet också vad bibeln säger vad som händer innan det.
Förföljelser kommer men ingen kan rycka oss från Guds hand.
Jesus säger: Tro på Gud och tro på mig.
Jag är med er till tidens ände.

Gud välsigne er...

Källa:
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=148132

1 kommentar:

  1. Min religion har rätt, alla andra religioner någonsin har haft fel; Ojojoj.... kristendomen är verkligen unik på den punkten... *suck*

    SvaraRadera