söndag 13 januari 2008

Börja i Anden och sluta i Köttet...Vakna upp Guds folk!

Vakna upp Guds folk



Jesus uppgift var att undervisa om Guds rike och predika om frälsning och bota sjuka.
Jesus kom till oss för att dö för oss för att ta våra synder på sig och visa vägen till Gud och vi som har mött Jesus vet vad han vill och vem han är och vad som är Guds vilja.
Många saker gör mig upprörd hur troende människor beter sig fast vi vet vad Gud säger i sitt ord och hur vi ska bemöta vår nästa.
Ni ska älska varandra som jag har älskat er, säger Jesus
Hur ska världen se att vi har en underbar Gud om vi strider och sliter håret av varandra?
Hur ska världen se Jesus i oss om vi inte böjer oss under Guds vilja och gör som Gud har sagt och gör hans vilja?
Det finns maktbegär, girighet, kärlekslöshet och man trampar på varandra som tidigare i det gamla livet´, det vill säga innan vi blev frälsta.
Att tjäna Gud helhjärtat och längtar efter att göra hans vilja borde vara i alla kristnas innersta hjärtats bön.
Ödmjukhet inför Gud och omvändelse så att Gud kan göra sitt verk i oss efter hans vilja men fortsätter på våra egna villkor och eget sätt så kommer vi bara längre och längre från Gud.
Är vi inte helt överlåtna till Jesus så kommer det inte att fungera utan då tar något annat över.
När vi har börjat i anden ska vi då sluta i köttet? Nej vänner, kämpa den goda kampen och se till att segerkransen blir din och framför allt var ärlig inför Gud när du är i bön. Han slår dig inte med piskan eller förolämpar dig utan han lär oss av våra misstag med milda händer.

Jag vet att satan är vred och försöker på alla sätt att dra oss i näsan och lura oss på vägar som inte är Guds men vandrar vi nära Jesus så kan han inte lura oss utan då kommer den Helige Anden att upplysa oss och tala om att den väg är fel.
Jesus vill ha hela vårt hjärta inte delar av det för vi kan inte tjäna två Herrar.
Antingen tjänar vi det ena och hatar den andra.
Jag vet att det kommer en tid som kommer visa sig vem man tjänar eller var vårt hjärta är.
Det finns inget effektivare sätt att stänga Guds dörr är oärlighet och lögn.
Varför då försöka lura Gud för det kan vi inte för han ser rakt i genom oss vad vårt hjärta innehåller.
O vi som har lärt känna Jesus och tillhör honom är vi skyldiga att leva efter vad Gud säger i sitt ord. Vi hålls anvariga för det liv vi lever.
Vi som känner Gud är full av kärlek och barmhärtighet och som vill att alla människor kommer till honom.
Hur ska människorna lära känna Jesus om vi håller på och strider om olika saker i församlingar.
Om ekonomi, gå samman med olika kyrkor alla dessa värdliga ting eller förskingra pengar till sitt eget verk.
Allt lögn som sker i mörkret kommer att avslöjas i ljuset så vad tjänar vi på att vara oärliga för det som tillhör Gud.
Gud vet vad vi behöver så lägg det inför honom så kommer han med sin hjälp om vad det än gäller.
Vi måste lära oss att lyssna till Gud och vad han säger innan vi rusar iväg i egen kraft för går vi i egen kraft så kommer vi inte långt och då står vi där med lång näsa.
Gud ska vara den viktigaste i våra liv. Gud ska vara som varje andetag vi tar, andas vi inte så dör vi, desamma som att lever vi inte nära Gud så dör vi.
Vi borde leva så nära Jesus så att vi nästan hör hans hjärtslag.

Jag kännde så starkt i min ande att jag skulle skriva detta till alla som tar emot det jag skriver om ödmjukhet, ärlighet, sanning och villighet att tjäna Jesus.
Låt inte satan fresta dig med pengar, värdsliga ting eller vad som nu kommer från honom utan tjäna Jesus av hela ditt hjärta, hela din själ och hela din kropp och andas Gud i varje andetag du tar då kommer världen och se Jesus i oss.
Vad gör det om världen går emot dig, hånar dig och pratar lögn om dig eller behandlar dig illa så låt dem göra det och lid i det tysta och tacka Jesus för han har segart över det onda.
Gud ser och han har makten i sina händer och ingenting kan rycka dig ur hans hand.
Ta till dig detta och vänd ditt inre öga och lyssna hur du har det med Gud...
Där skatten är, där kommer också ditt hjärta att vara.
Det hjärtat är fullt av talar munnen.

Joh ev. kan man läsa: Jag ska bli mindre och han ska bli större.
Inte tvärtom att jag ska bli större och Jesus ska bli minde i våra liv och det som är att sluta i köttet.
Den Herre jag tjänar är Jesus och hans uppmaning till sitt folk är att vi måste rannsaka oss själva och hänge oss åt Gud av vårt hela hjärta och sluta med en massa dumheter som inte kommer från Gud. Välsigna varandra, be för varnadra och älska varandra, uppmuntra varandra och håll frid med varandra.
Be Gud om hjälp det du inte klarar av, så kommer han att hjälpa dig om du ber från ditt hjärtats innersta. Be i ande och sannig för det är sådana böner Gud vill ha.

Amen

Källor och mer läsning:
Dagen om Karisma, del 1, 2, 3, 3b, 4, 5, 5b, 6.
Pastorerna uttalar sig; 1, 2, 3, 4

Jag var med i Stockholm Karisma Center
Starka reaktioner mot pastors tv-deltagande
Pastor erkände urkundsförfalskning
Förundersökning mot Karismapastorer nedlagd
Carolas kyrka går i konkurs
Jag förstår att människor är besvikna
Kontroversiell församling blev kyrkan som aldrig sover
Karisma har splittrats till Celebration och Böneinitiativ
Nya församlingar efter Karismakraschen

5 kommentarer:

  1. ja de är alltid så lätt att vara efterklok och kritisera när fasit finns,men var var alla i tragedin karisma center när de behövde hjälp och stöd? Står det inte i bibeln att de som dömmer,skall själv bli dömd med samma mått?
    jag tro att ledarna i karisma center hade mycket goda idéer,men de sattsade för mycket och föra i alt,de trode på bidrag från kommunen i stället för de bidrag som medlemmarna bidrog med,de sattsade för högt och för dyrt än de fick in,de är facit,de ser allan u..jag tro inte de ville göra någon illa,men de var för naiva och okunniga i ekonomi och bytte folk för ofta,så blir det osm det blir,de uträttade säkert en hel del gott,många kom till färlsning,sedan tro jag inte på att en viss församling skall leva var i allt evighet,de gud har gjort i den,så fötsvinner den sedan när uppdraget är över..de bygger inte alltid på att de är I en kyrka som allt skall yträttas,de är bland folken,de kan vara ute också..så tänk till innan kritik utdelas,de är vi kristna otroligt snabba med har jag lärt mig,stå för guds ord och vad där står

    SvaraRadera
  2. Hej Mirre!
    Kikar in här på din ''nya'' sida. Du skriver om allvarliga saker här och jag kan bara hålla med dig, äktenskap är mellan man och kvinna, Gud älskar människan men inte alltid vad hon/han gör, tråkigt detta med Karisma, hoppas medlemmarna snart hittar en annan församling de trivs i, och vi skall välsigna och älska, inte hata och förbanna. Det hjärtat är fullt av talar munnen.......
    Gud välsigne dig, Mirre!
    Lycka till med denna sida!
    Kram
    aneht

    SvaraRadera
  3. Hej Håkan. Jag dömmer ingen men min bön är att vi lägger allt inför Gud vad det än vi gör.Jag har oxå gjort många misstag i mitt liv jag vet oxå att Jesus älskar oss oavsett våra misstag.
    Gud välsigne er. Läs min tidigare blogg oxå där jag skrev att Gud kommer ta hand om även detta. Mirre

    SvaraRadera
  4. Jag är nog inte lika förlåtande som mirre. Jag är kluven i frågan. Om vi förlåter busarna och de bara fortsätter med nya församlingar och gör samma sak igen så känns det som vi har blod på våra händer då många människor kommer att vägra lyssna på evangeliet i framtiden.

    Å andra sidan är vi kallade till att förlåta. Som sagt jag är kluven.

    SvaraRadera
  5. Ja, det är sant David det du säger, men vi får inte glömma att leva som Gud har visat och undervisat oss. För att vara ledare så måste man ta sitt ansvar för den uppgift man har, det är man skyldig för både inför Gud och människor.
    Har Gud gett oss en uppgift så måste var och en se till att det rätta blir gjort för böjar man manipulera med ansvaret så går det åt skogen.
    Den uppgift som Gud gett oss är en förtroende från Gud till oss.
    GVe

    SvaraRadera