tisdag 12 februari 2008

Jesus skrämmer ingen...

Islam är stort utbrett religion men samtidigt måste jag fråga sätta deras sätt att gå till rätta med andra människor.
Med vems rätt planerar man att döda en annan människa?
Jag har en känsla av att man vill skrämma människor till tystnad för att inte väcka björnen som sover.
Den Gud jag tror på skrämmer ingen från vettet eller hotar någon till livet.
Jesus Guds Son som borttager världens synd kom för att vi skulle få leva och få syndernas förlåtelse och visade vägen till Gud.
Jesus finns frihet och balsam för hela människan och som undervisar oss att välsigna varandra och älska varandra och framför allt är vi älskade av Gud.
Vi ska inte belöna ont med ont för sådant finns inte i Jesus tankar utan vi ska bemöta människor med kärlek.
Om någon slår dig på ena kinden, vänd den andra till.
Att planera som att döda någon eller på något annat sätt göra någon illa, är inte Guds tankar utan mänskliga tankar och mörkrets tankar som härjar i världen.

Vi kan ju tänka på de tio Guds bud, "Du skall icke döda".
Läser man tio Guds bud så får vi hela syndaregistret serverat för var och en på denna jord utom Jesus då han vandrade fysiskt bland oss, han var utan synd.
Hade vi inte fått de budorden så hade vi inte heller vetat om någon synd men nu är det så att även om vi inte vet eller kan om tio Guds bud så kan vi skilja på rätt och fel.
Det finns inplanterat i oss och som Gud har försett oss med då han skapade oss.
Hur vi än vänder på det så finns det ingen välsignelse i att göra någon människa illa.

Jesus kom för att rädda oss och i honom finns det liv.
Han är den samma igår idag och i evighet.
I Jesus finns syndernas förlåtelse och ett underbart liv.
Här skiljer sig alla religioner från kristendomen att Jesus kom medan vi ännu var syndare och vi behöver inte göra en massa konstiga saker eller gärningar för att Gud ska ta emot oss eller att han ska acceptera oss.
Nej, vänner Gud vill ha vårt hjärta och att vi vänder om oss till honom.
Gud möter oss inte med piskan i handen eller skrämmer vettet ur oss, han han står där med öppna armar för att ta emot oss.

Jesus segrade över all ondska som finns i världen genom sin död på korset och som för världen är en dårskap men för oss som tror är Guds kraft till frälsning. Amen

Relaterat:
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=149740

1 kommentar:

  1. Vi har en fiende! djävulen och hans medhjälpare (onda andar) det är dessa väsen som vilseleder oss människor. inte bara bort från Gud utan vi människor är deras slavar så längre vi inte blir befriad från dessa onda väsen. och befrielsen är ett krig mellan dig och dessa väsen! Om man vill låta sig vägledas är Gud själv målet! profeterna är pekare! jag kan förstå att den som tar emot Jesus vägleds och får uppleva Guds kärlek och vägledning. Men tro Inte att Islam är en falsk religion. i dagsläget finns det många som upplever samma kärlek via Profeten Muhammad eller hans kusin. dessa kallar sig för sufier! (sådana som avhåller sig från synd och håller sig till bön och det rätta och goda)
    sufismen!
    Alla sitter och bråkar om den sanna religionen! en sann religion är den religion som är "att göra Guds vilja" detta har Jesus själv sagt! "Inte alla som säger ”Herre, Herre” till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja"

    Jesus är i mina ögon underbar! Jag
    är själv sökare efter Guds kärlek och Hans vägledning.

    Men jag säger er döm inte Islam och Muhammad efter okunskap eller vad ni ser vissa människor gör i Islams namn! för tänk er om ni dör och finner att Muhammad var verkligen Guds profet! var det då inte fel av er att dömma honom så som många kristna gör!!

    Jag försöker inte dömma människor och bortser människors fel och brister för att vi gör alla fel och misstag detta är något männskligt. eller rättare sagt det är jävulen som lurar oss att göra dessa saker.

    Istället fokusera dig på din fiende och bekämpa denne och dennnes egenskaper som finns hos dig såsom egoism, Vrede, ilska, raseri, kärlek till det mattriella m.m. och skulle jag tipsa dig hur du kan bekämpa denna osynliga fiende är att påmina dig om Gud i allt, be böner ofta och vara ärlig och uppriktig mot Gud. Man behöver inte be långa böner med fina meningar. be det som finns i ditt hjärta. men gör det fler gånger om dagen.

    SvaraRadera