fredag 1 augusti 2008

New Age behövs inte för att möta Jesus

New Age behövs inte för att möta Jesus eller någon slags meditation.
Jesus lärde oss att be och han har lärt oss grunden hur vi ska bygga den och den grunden är Jesus Kristus Guds son.
Att berätta om evangeliet till hela världen är den uppgift som Jesus gett oss som tror inte till att meditera och presentera New Age.
Att man mediterade förr i kyrkor kan väl hända men då måste man också fråga sig vad var det för ande som regerade där. Var det Guds Ande eller något annant.
I Guds ord står det inget om meditation utan det är enbart människolära . Människan försöker göra livet lätt med alla dess metoder och vips så har man hittat det utom det som Guds evangeliet berättar om. Man försöker och man famlar runt i som man själv önskar sig men ingen frågar hur Gud vill ha det eller vad han har att säga. Det är som att bygga huset på hö och halm och som inte kommer och hålla.
Livet är inte alltid lätt men för den skull ska vi ju inte leta efter egna lösningar utan vända våra öron till Gud och höra vad han säger.
Inte blir det lättare när man blandar sig i villoläror som gör inget annat än ljuger och förvirrar människor.
Satan gör allt för att ljuga oss fulla och vi är ett lätt offer om vi inte vänder oss till Jesus som är frälsaren. Läs Guds ord och var i ständig bön så kommer du inte vilse utan den Helige Anden leder dig och stäng örat till det som du inte käner igen. Amen
...http://dagen.se/Default.aspx
Jesus bor inom oss i våra hjärtan och vi kan ha ständig kontakt med Gud genom den Helige Ande som är vår hjälpare.
Kristendommen behöver ingen New Age. Grunden öär redan byggd.JESUS

2 kommentarer:

  1. Ja, Jesus är vägen, sanningen och livet och endast genom honom kommer vi till fadern./Net
    Kul att du börjat om att blogga! GVD mirre

    SvaraRadera
  2. Nä men som kristen är det bra att känna till lite om New Age och det nya sättet att tänka. Eftersom New Age är ett ganska brett begrepp så skulle jag vilja säga att det finns delar som i stort sett korresponderar med det bibeln säger.

    Då talar jag om till exempel att det du säger och tänker skapar din verklighet.

    Problemet med New Age är att allting utgår från människan och hennes "Gudomlighet" och det är ju tvärtemot vad bibeln lär.

    Det är bara i Jesus som det finns frälsning och kraft att göra det han har kallat oss till.

    SvaraRadera