tisdag 12 augusti 2008

Synden är som tuggummi...

Sverige Demokraterna smyger sig in men ibland vet jag inte om man kan säga att de smyger sig in utan man är medveten om det skendet i kyrkan.
Man tillåter ju allt annat skräp i kyrkan så varför skulle inte Sverigedemokraterna ta sin chans.
Människan verkar vara så bedövad och de varken ser, eller hör och det är på grund av att de sover som Jesus säger. Var är den Helige Anden i vissa kyrkor? Var är livgivaren?
Det är en självklarhet i att församlingen drabbas av en massa elände från världen när man inte lever i den Helige Ande och att församlingen inte är vaken. I vår egen kraft kan vi ingenting göra
Man har tappat vissionen och man bara rycker på axlarna när det kommer, visst kom hit och gör det du ska.
När jag läste detta om att Sverige Demokraterna kommer till kyrkor med sitt så tänkte jag på Jesus då han drev ut försälgare ur templet, med orden. Ni gör min Faders hus till rövarnäste och man kan se likhet här också. Gud hus ska vara ett Guds hus till bön och gemenskap och inte till något mer.
Har världen valt att leva på världensvis så har dom inte i kyrkorna och göra överhuvudtaget och speciellt inte näsla sig in med en massa skit utan de kan hålla sig till sitt där de hör hemma men söker man Gud med uppriktigt hjärta så klart att man kommer till en kyrka.
Skulle jag bli frälst idag så skulle jag inte vänta mig att bli mot tagen av en Sverigedemokrat i en kyrka utan en man eller en kvinna som är brinnade i Anden och inte skulle jag heller söka upp en kyrka som är död och lever i sina gamla traditioner och där hugerna och törsten är borta att möta Gud. Där man sover kan synden komma och leva fritt.
Jesus säger ju att vi ska hålla oss vakna? Hur då vakna tänker du ? I bön och att vi lever nära Jesus i vardagen. Gud har även sagt att vi ska fly bort från det onda alltså inte hålla på med något som inte behagar Gud. Istruktionerna finns i bibeln .
Vi ska absolut inte hålla på att kompromissa med synden för då är vi alla besmittade snart och vi ska inte heller axeptera allt i våra kyrkor utan leva efter det som Gud har sagt och det klarar vi genom den Helige Andens styrka och kraft. Under betryck för andra religioner, det är vi inte alls det. Jesus har besegrat och han lever idag oavsett vad andra religioner säger.Vi behöver inte vara rädda för andra religioner. Jesus är Herre och Konugen i våra liv.
Jesus har dött en gång för alla för att rädda dig och mig från döden. Vad kan andra göra dig mer än kanske ta våra liv. Jag säger som Paulus säger " Döden är mig en vinnig. Då får jag ju komma till Jesus.
Det finns religioner som skräms men kom i håg att Jesus skrämmer ingen och inte begär han heller att spränga oss själva i luften. Världen är full av ondska men kom ihåg att Jesus har segrat och är med oss oavsett hur det ser ut.
Jesus kommer snart så gör dig redo. Gud välsigne dig vännen. Amenhttp://dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156448

4 kommentarer:

  1. Tobias Lindgren12 augusti 2008 14:10

    Jag tycker att Dagens två smutskastningsartiklar är ganska tragiska och ber dig därför läsa denna debattartikel av Johnny Skalin (sd) idag:

    http://www.st.nu/asikter/debatt.php?action=visa_artikel&id=751869

    SvaraRadera
  2. Jag har läst det igen och jag står för det jag skrev. MVH Mirre

    SvaraRadera
  3. Tobias Lindgren12 augusti 2008 17:24

    Du anser alltså att det är befogat att kalla Sverigedemokraterna för "smuts"? Är det så särskilt kristet?

    SvaraRadera
  4. Käre Tobias Lindgren,

    Kan du ärligt säga att Jesus är Herre i Sverigedemokraterna?

    SvaraRadera