torsdag 3 september 2009

Att sitta fängslad för Jesus skull...




"I mars blev "Maryam och Marzieh" arresterade, anklagade för att ha lämnat islam.
De placerades i det ökända Evin-fängelset, där de suttit sedan dess.


Den 9 augusti kallades de båda kvinnorna till förhör, där en åklagare ... frågar dem om de är kristna svarar de med att "vi älskar Jesus", och när frågan upprepas säger de "ja, vi är kristna". -
Ni var muslimer och nu har ni blivit kristna, fortsatte åklagaren.

- Vi är födda i muslimska familjer, men vi var inte muslimer, fick han till svar.

De båda kvinnorna vägrar under förhöret att ångra att de blivit kristna, och tar inte tillbaka vad det sagt och gjort.
Trots att det är vad åklagaren kräver att de ska göra, både skriftligt och muntligt.

När de båda kvinnorna under förhöret hänvisar till att de letts av den Helige ande får de ett argt svar. - Det är omöjligt för Gud att prata till människor, säger åklagaren. -

Ifrågasätter du Gud den allsmäktige, svarar Marzieh Amirizadeh.

- Ni är inte värdiga att bli tilltalade av Gud.

- Det är Gud, inte du, som bestämmer om jag är värdig. "

Dessa kvinnor är starka och det kan man känna då man läser artikeln hur den Helige Ande är närvarande.Helt underbart att se hur Gud leder dem och hur de ska svara..) Det är ingen tvivel om att Jesus är med dem och står på deras sida. Kvinnorna vet att de kan mista huvudet på grund av att de är troende och vill föja Jesus. Men de vägrar avsäga sig sin tro. Det finns en annan kraft här en en mäklig och det kraften kommer från Jesus och den Helige Ande. Då kan man gå genom eld för Jesus skull...

"Efteråt återvände de båda kvinnorna till fängelset, där de fortfarande sitter inlåsta."

De är fortfarande inte åtalade för något brott, enligt Christian Post. Kristna i Storbritannien Däremot har de fått en del uppmärksamhet, och bland annat har kristna i Storbritannien försökt få sitt lands politiker att agera för att få Maryam och Marzieh på fri fot.- Det är väldigt viktigt att vi höjer vår röst och frågar, vilket brott har de här två kvinnorna begått? Det har sagts till oss att det är religionsfrihet i Iran."

Källa: Dagen.se

Detta sker idag och har säkert skett en längre tid i hemlighet att man ska avsäga sig sin kristna tro på Jesus.
Jesus säger i bibeln att vi ska bli kastade inför domstol för hans namns skull och att vi inte ska vara oroliga för i den stunden behöver vi inte fundera på vad vi ska säga utan då är det Gud som talar genom oss.
Jag blev så tagen av kvinnorna som artikeln handlar om. Gud är med dem och de har inget att frukta. Den som är i dem är större än den som är i världen. Halleluja

Gud jag ber för alla de heliga. Hjälp oss att stå emot allt det onda som händer idag.
"Så som din dag så skall och din kraft vara"Jesu ord.
Jesus var med dessa kvinnor som är fängslade för ditt namn skull. Låt dem uppleva din närhet och din Helige Ande så starkt att fängelse portar skakar.

Jesus ditt namn är värd att prisas och äras i evighet...Amen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar