fredag 4 september 2009

Vigselrätten en känslig fråga...? Vakna upp





Varför har vigelfesten blivit en känslig fråga i våra församlingar?
Är det ingen som har tänkt på att det kan bero på att vi är på väg från Guds stadgar vad som är fel?

Vi är på väg åt fel håll vad det gäller äktenskaps frågan mellan man och kvinna.
Nu har det blivit mellan man och man eller kvinna och kvinna som är helt och hållet främmande i bibeln och det Gud har tänkt för oss.

Vigsel rätten en känslig fråga säger man i missionkyrkan= Det klart den är känslig så länge man funderar på att gå från Guds stadgar och det som Gud bestämde för länge sedan vad ett äktenskap är för något och vilka det gäller mellan.
Att viga man och man eller kvinna och kvinna är människans eget påfund som Gud inte välsignar. Och det kommer sannerligen inte från Gud.

Jag har då aldrig läst i Guds ord att mannen ska gifta sig med en man eller en kvinna ska gifta sig med en kvinna. Helt främmande för mig och säkert för många andra. Jag tror att Abrahams ben och Moses ben skulle vända sig i graven om de visste vad som pågår på jorden.

Jag kom och tänka på Abel och Kain. Kain mördade sin broder Abel utav avensjuka.
Gud såg till Abels offer men inte till Kains.
Kain blev mycket vred och då säger Gud till Kain. Varför är du vred och varför är din blick så mörk?
v7 Är det inte så att om du gör det som är gott, ser frimodigt upp, men om du inte gör det som är gott, då lurar synden vid dörren. Den har begär till dig men du ska råda över den.

Är det inte så i detta fallet också att alla de som är för detta ,är på väg att göra fel då ser ni inte frimodigt upp till Gud utan försöker och gömma er bland andra människor som planerar samma sak som att acceptera samkönade äktenskap som inte finns i Guds ord överhuvudtaget.
Ni försöker och gömma er i varandra och söker den andras medgivande för att bekräfta er själva att det är rätt i det ni gör.

Inte undra på att Guds ord säger att ni har blivit tröga till att se och höra fast ni har ögon att se med och öron att höra med.
Man har helt fel då man säger att man vill inte stänga människor ute från kyrkan som lever i samkönade förhållanden.

Det handlar inte om att stänga människor ute från kyrkan utan det handlar om att stänga synden ute från kyrkan. Vi får inte börja kompromissa med synden och börja se mellan fingrarna för det gör inte Gud.

En Guds församling ska vara ren från sådant leverne och från allt annat också som inte behagar Gud som samboförhållande mellan man och kvinna, dryckenskap, droger osv.

En församling (Kyrka) är ett Guds hus och där ska Gud regera i sin härlighet och i våra hjärtan.
Om vi bekänner våra synder så är han trofas och rätfärdig och förlåter våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

Det är detta som ska predikas ut att Jesus älskar oss var och en men han förväntar sig också något av oss.

För att vi inte ska bli tvingade att viga något som inte är från Gud är det bättre att säga ifrån vigselrätten..Amen

Relaterat:
DN
Dagen 1
Dagen 2





3 kommentarer:

  1. Är den här sidan på riktigt eller är den på skoj? Självklart är den allvarligt menat. Nu skulle jag kunna räkna upp minst 10 000 saker som inte är tillåtna i bibeln, men som Mirre säkerligen tycker är helt naturliga. Men jag avstår - det vore att så på hälleberget. Och när det gäller kristnas syn på vad äktenskapet är säger jag bara: tänk på Kristi brud och hennes församling. Vilket gott föredöme. För det är väl tanken som räknas, inte vad man gör? Eller? :-)
    Tack och lov har bibeln gett oss hopp om dessa förtappade människor när Gud skriver: "Then shall the eyes of the blind be opened!"
    Herre, öppna Mirres ögon och låt henne se ditt gudomliga ljus!

    SvaraRadera
  2. Att jag skriver så här beror ju på att jag nu kan se men förut var jag blind.
    Visst kan du säkert räkan 100 saker som inte ät tillåtet i bibeln. Men vi lever under nåden.
    Jesus förlåter men det är upp till oss att välja det livet han rebjuder eller säga Nej tack till sanningen och fortsätta att leva i lögnen.

    SvaraRadera
  3. Det enda vettiga du skrev här var att kyrkan borde säga ifrån sig vigselrätten.

    Och du skriver att du kan se nu, men att du var blind.

    Då har jag en sak att säga. I 18 år av mitt liv, så har jag trott på Gud.

    Jag har haft dåligt samvete pga Gud, jag har trott mig höra Gud i mitt huvud, jag har trott mig prata med honom medans det egentligen bara var en monolog, jag har trott att gud Gud har utfört mirakel i mitt liv, jag har trott att Gud var god.

    Tills jag för ett år sedan slutligen såg ljuset, och äntligen kunde se klart.

    Det finns ingen Gud och det har aldrig funnits någon Gud. Allt som fanns var jag. Inte Guds röst, inga mirakel, inga besvarade böner. Bara jag, och slumpen.

    SvaraRadera