måndag 14 februari 2011

Fortsättningen på. När allting annat vaklar står Jesus namnet kvar.












Detta kommer jag att använda i närradio andakten. Tänkte att alla kan ta del av det. Gud välsigne dig....




När allting annat vacklar står Jesus namnet kvar

Man kunde läsa för en tid sedan i tidningen Dagen att Jesus och Gud var ett stort ämne på bloggen på internet.
Jesus och Gud var den mesta sökta namnen på Googel( Googel är ett sökprogram där man kan söka efter ämnen som man är intresserad av.)
Och som inte vet, vad en blogg är kan man säga att en dagbok på internet där man kan skriva ner sina tankar och händelser och alla kan läsa det man skriver .
Jag själv använder min blogg för att tala om Jesus och sprider evangelium till en värld som lever i mörker.

Många söker svar och stabilitet i sin tillvaro i sin vardag på olika sätt och det bevisar att människan är otrygga idag kanske mer än tidigare.
Man kanske trodde att man var trygg men har förlorat det man trodde man hade. En anhörigs bortgång efter många års äktenskap, otrohet och svek. Äktenskapet krassast.
Listan kan göras lång som får tillvaron att gunga och detta är bara en liten del av det händelser som kan få oss att må dåligt och framför allt känna oss ensamma, besvikna och kränkta.
Dessa händelser skapar fruktan i våra liv. Handlingsförlamning, panik känsla och ångest.

Jag är säker på att alla har känt fruktan och ångest någon gång i sitt liv eller att man bär det med sig hela tiden.
När man ser sig omkring ser man människor som kämpar för att överleva vardagen och krig, svält och sjukdomar Och det tycks inte vara någon ände på eländet

Har du laggat ett stort puzzel någon gång sådär med 2000 bitar eller fler så vet du vilket arbete det är och det går inte på en dag.
Man svettas ibland, och man hittar inte så många bitar och tålamodet kan brista ibland men efter en tid så märker du hur långt du har kommit.
Våra liv kan vara som en stort puzzel. Bitarna ligger lite överallt och det kan se väldigt stökigt ut men en som kan lägga ditt och mitt livs puzzel så att den bli hel ,är Jesus.
Den som kan lägga ditt och mitt livs puzzel. Han sätter bitarna på plats och tar bort sådant som inte passar in. Och han lägger in det,som saknas och fyller det med sig själv. Han arbetar inifrån och ut. Inifrån vårt inre. Det är där ifrån vårt inre helade pågår och som är nördvändlig.

Gud vill återupprätta dig som inte känner Jesus till en rätt position med honom själv. Jesus vill göra dig hel som människa därför att han älskar dig.
Om du tänker dig en dörr som har bara ett handtag innanför men ingen utanför.
Tänk dig att Jesus knackar på ditt hjärtas dörr. Han kan inte öppna utifrån för det saknar handtag om du inte du öppnar inifrån och ber honom komma in.
Du kanske tänker att jag inte kan tro eller jag kan inte tro som den och den gör.
Det behöver du inte heller. Du och jag kan inte leva på någon annans människas tro, utan vi har en egen hjärtats tro som Gud gett oss och även tron är en gåva från Gud till oss.

Vi ska bygga vår egen relation till Jesus med det vi har fått, av Gud och det kommer och växa till ett fullmoget träd om ger det gödning varje dag med att vara inför Gud i bön och läsa ordet.
Låt dig beröras av Jesus. Låt honom göra din själ vacker. Låt honom andas in liv i dig som börjar gro och växa. Låt honom hela dig och dina inre sår.
Låt stoltheten bara ge vika och böj dina knän. Förlåt dem som gjort dig illa på något sätt för då förlåter himmelska Fadern dig.

Bär inte på oförlåtelse och bitterhet i ditt liv för det har inget gott med sig. Bitterheten förtär dig invärtes och blir till stor skada för dig själv och andra.
Bitterheten och oförlåtelse i ditt liv blir som ett hinder på vägen för det Gud vill göra i ditt liv.
Lämna allt sådant för det hör inte himmelriket till utan det är en världslig åkomma.

Gud har ju sagt att nalkas vi honom så nalkas han oss. Söker vi honom med hela vårt hjärta så finner vi honom.
Petr3:8-9Läs
När allting annat vacklar står Jesus namnet kvar. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar